Direct naar de contentDirect naar de footer

Consument kiest Valk als meest duurzame hotelmerk

Gepubliceerd op 13 juli 2021

Van der Valk blijft groeien, ook op het gebied van duurzaamheid. In de 2021-ranglijst van de Sustainable Brand Index (SBI) is het familieconcern winnaar in de sector ‘hotels’. Met andere woorden: volgens de Nederlandse consument is ‘de toekan’ het meest duurzame hotelmerk van ons land.

Het huidige onderzoek is gebaseerd op ruim 9000 interviews onder Nederlandse consumenten waar duurzaamheid, branding en communicatie voor consumentmerken in kaart zijn gebracht en geanalyseerd. In totaal zijn 199 merken in ons land beoordeeld, afkomstig uit 17 verschillende sectoren. Van banken (ASN) en hotels (Van der Valk) tot retail (IKEA) en supermarkten (Albert Heijn). Voor het vierde jaar op rij is chocolademerk Tony’s Chocolonely de grote winnaar.

Reactie vanuit Van der Valk

Peter van den Hul (Hotels Nieuwerkerk, Leiden en Schiedam) is verheugd over de uitslag: ,,Voor Valk Exclusief is dit erkenning voor de jarenlange investeringen in duurzaam beleid. Dat de Nederlandse consument dit nu aangeeft, leert dat een lange termijnvisie, waar familiebedrijven bij uitstek goed in zijn, ook loont op het gebied van duurzaamheid.”

,,Het bouwen volgens de BREEAM-NL begint daarmee zijn vruchten af te werken,” vervolgt Peter van den Hul. ,,Valk Hotel Leeuwarden is door het keurmerk in 2019 gekozen tot meest duurzame hotel van Nederland. Ook hotels in Tilburg, Apeldoorn, Amsterdam Zuidas en het pasgeopende Deventer lopen voorop op het gebied van duurzaamheid."

Hotels in aanbouw

,,Hotel Schiedam wordt op dit moment gebouwd, waarbij de classificatie outstanding wordt nagestreefd. De komende jaren staan Valk Hotel Eindhoven-Best, Hotel Zoetermeer en Hotel Woerden op de stapel. Onze ambitie als familie is om moderne, innovatieve en duurzame hotels te bouwen.”

U leest het hele artikel in het nieuwe zomernummer van het Valk Magazine. Haal 'm gratis af in alle Valk Exclusief hotels.

Terug naar overzicht