Direct naar de contentDirect naar de footer
Laat u inspireren
Laat u inspireren
Laat u inspireren

VALK EXCLUSIEF MAGAZINE

In het Van der Valk Exclusief magazine leest u over de laatste ontwikkelingen bij de Van der Valk Exclusief hotels. In uitgebreide reportages maakt u kennis met de hotels en de mensen achter de schermen vertellen over hun drijfveren. Ook portretteren we leden van de Van der Valk familie.

Bekijk het wintermagazine

Blik op de toekomst

Het zijn, laat ik het voorzichtig zeggen, mindere tijden. Erg lang wil ik daar niet bij stilstaan. Het zit niet in ons DNA om te klagen of om bij de pakken neer te zitten. Wij blijven vooruitkijken en gaan door met waar wij goed in zijn: het ontvangen van hotelgasten. Daarom schrijf ik deze column met een toekomstgerichte blik.

Het winterseizoen vind ik de mooiste periode van het jaar. Elke keer hoop ik dat het kan: lekker schaatsen met mijn vader en mijn broers Rob en Rik. Tijdens onze jeugd maakten we door het hele land tochten. Ik ben ook een keer naar Oostenrijk geweest voor een schaatstocht, maar de Nederlandse polders met hun boerderijen en molens zijn het mooist. Het zou geweldig zijn als dat zou lukken!

In de winter is het ontzettend gezellig in onze hotels en restaurants. In november en december zijn er, normaal gesproken, veel congressen in Midden Nederland. Dergelijke evenementen, die we desgewenst geheel op maat verzorgen, zijn erg leuk om te organiseren. Gedurende de hele dag zorgen we ervoor dat alle details kloppen.

Inmiddels zijn we voorbereid op alle mogelijke varianten van online- en zogeheten hybride vergaderingen en congressen. Met z'n tienen op afstand vergaderen waarbij honderd man thuis meekijkt via de laptop? Vergaderen en tegelijkertijd in verbinding zijn met collega's in Van der Valk locaties, verdeeld over het hele land? Dat kan bij ons allemaal!

Naast mijn werkzaamheden in Hotel Utrecht ben ik dagelijks betrokken bij Valk Digital dat zich bezighoudt met alle online boekingen en hotel innovaties. Wij anticiperen voortdurend op de wensen van de gast en de eisen van deze tijd. Dat wij de markt goed aanvoelen, is recent gebleken uit onderzoek naar bedrijven die de beste customer experience leveren. Van der Valk neemt de vierde plek in van de tien meest klantvriendelijke bedrijven van ons land.

In dat kader past ook de upgrade van onze Valk Exclusief-app. Het is binnenkort mogelijk om zowel een kamer te boeken, in te checken, de kamerdeur te openen, roomservice te bestellen als vragen te stellen via onze eigen app. Dit is, naast de dagelijkse gang van zaken in het hotel, ontzettend interessant om voor te bereiden. Ik word er erg enthousiast van. Als zo'n innovatie door ons team succesvol wordt afgerond, ben ik heel trots.

Zo blijft Van der Valk zich ontwikkelen; dat hoort bij ons streven om elke dag weer ons werk te verbeteren. We doen het voor de toekomst; voor onze medewerkers en onze gasten. Hoewel ik tot de jonkies behoor, denkt onze generatie nu al aan de toekomst van onze kinderen. Wij willen ons familiebedrijf steeds een stuk beter 'doorgeven' aan de volgende Valken. Dat doen we al meer dan 150 jaar en blijven we graag zo doen.

Ruud van der Valk