Direct naar de contentDirect naar de footer

FAQ

Heeft u nog vragen? Hieronder vindt u de antwoorden op veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Stel deze dan gerust via het contactformulier.

Algemene informatie

Wat is Valk Exclusief? Wat is het verschil met Valk.com?
Van der Valk is ingedeeld in twee groepen. Valk Exclusief is het overkoepelende van 42 Van der Valk hotels & Restaurants. Valk Exclusief heeft een eigen account systeem en eigen deals. Een overzicht van alle Valk Exclusief hotels vindt u hier.

Moet ik via deze website boeken?
Nee, u kunt op alle websites van onze deelnemende hotels boeken met uw Valk Account. U kunt bij elke Valk Exclusief website gemakkelijk inloggen met uw Valkaccount, dit geldt voor de hotelsites als voor de overkoepelende websites.

Als ik een aanbieding wil boeken bij Valk Exclusief, waar kan ik dat dan doen?
Onze aanbiedingen die voor alle Valk Exclusief hotels gelden, zijn te boeken via www.valkvoordeel.nl.

Wat is de minimale leeftijd voor een kamerreservering?
Inchecken is toegestaan vanaf een leeftijd van 18 jaar. Minderjarige personen dienen altijd te worden vergezeld door een ouder/wettelijk vertegenwoordiger (min. 25 Jaar oud). De mogelijkheden kunnen echter per hotel verschillen. Neem contact op met het gewenste hotel voor meer informatie.

Kan ik met mijn huisdier overnachten?
Ja. Het is bij een groot aantal Valk Exclusief vestigingen mogelijk om met uw huisdier te overnachten. Klik hier om te zien bij welke Valk Exclusief hotels het mogelijk is om met uw huisdier te overnachten.

Tarieven & Annuleren

Wat is een non-refundable reservering?
Dit is een reservering met het het voordeligste tarief beschikbaar: non-refundable tarief. Deze reservering dient u direct tijdens het boeken online af te rekenen en welke vervolgens niet meer geannuleerd dan wel gewijzigd kan worden.

Wat is een flexibel tarief reservering?
Dit is een reservering die 24 uur voor de inchecktijd online betaald dient te zijn, anders wordt de reservering automatisch geannuleerd.

Wat is een early-bird reservering?
Dit is een reservering met een extra scherp tarief voor de vroege boeker, welke direct online betaald dient te worden. Dit tarief kan niet kosteloos worden geannuleerd of gewijzigd. De early-bird voorwaarden verschillen per hotel, vraag bij desbetreffende hotel naar hun early-bird voorwaarden.

Wat is een last minute reservering?
Een last minute is een reservering met een scherp tarief, dat op korte termijn geboekt wordt. Dat wil zeggen dat de geboekte overnachting binnen 2 weken zal plaatsvinden op moment van boeken. Last minutes vindt u enkel op een last minute-pagina en niet tussen de arrangementen, kamers of andere acties.

Tot wanneer kan ik kosteloos annuleren?
In onderstaande tabel vindt u overzicht van de annuleringsvoorwaarden van onze tarieven.

TariefKosteloos annuleren tot:
Regulier tarief12:00 op dag van aankomst
Non-refundable tariefNiet annuleerbaar
Flexibel tariefTot 24 uur voor de inchecktijd
Early bird tariefNiet annuleerbaar
Last minute tarief12:00 op dag van aankomst


Hebben alle kamertypes dezelfde annuleringsvoorwaarden?
Nee, elk hotel hanteert zijn eigen annuleringsvoorwaarden voor verschillende kamertypes zoals suites en gezinskamers. Deze specifieke voorwaarden kan u terugvinden op de bevestiging van de reservering.

Valk Account

Krijg ik altijd korting als ik online met een Valk Account boek?
Wanneer u een overnachting of arrangement online boekt, spaart u altijd Valk Loyal tegoed na uw overnachting die u bij uw volgende reservering kan verzilveren.

Heb ik voor iedere hotelwebsite een nieuwe Valk Account nodig?
Nee, u hoeft maar één Valk Account aan te maken en in te loggen bij één van onze hotelsites of overkoepelende Valk Exclusief websites.

Kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
Uiteraard is dat mogelijk! U kunt uw e-mailadres in uw Valk Account wijzigen. Bij het wijzigen van het e-mailadres blijven alle andere gegevens in het account bestaan en behoudt u uw Loyal en Bonus saldo. Er wordt een bevestiging verzonden naar uw e-mailadres van de wijziging.

Valk Loyal

Wat is Valk Loyal?
Valk Loyal is een loyaliteitsprogramma van alle Van der Valk Hotels. U ontvangt uw Valk Loyal saldo, indien geboekt met behulp van uw Valk Account, na afloop van uw verblijf op uw Valk Account bijgeschreven. Deze is geldig tot 3 jaar na bijschrijving.

Wat zijn de voordelen van Valk Loyal?

  • €5,- korting per nacht op een kamer of suite*
  • €2,50 korting per persoon op gereduceerde tarieven*
  • U betaalt nooit reserveringskosten
  • Maak gebruik van Online Check-in
  • Gratis welkomstdrankje bij aankomst in het hotel

*Op gereduceerde tarieven zoals arrangementen, non-refundable, last-minute, early-bird en FLEX24 tarieven ontvangt u €2,50 Valk Loyal saldo per persoon, ongeacht het aantal nachten of aantal arrangementen dat u aansluitend heeft geboekt.

Hoe kan ik mijn Valk Loyal saldo verzilveren
U bezoekt één van de Van der Valk websites, logt in met uw Valk Account en plaatst een reservering. Het gespaarde Valk Loyal saldo kunt u verzilveren in de 5e stap bij het maken van een boeking.

Kan ik mijn Valk Loyal saldo verzilveren in het restaurant?
Nee, Valk Loyal saldo kan alleen worden verzilverd op hotelovernachtingen en kan niet worden overgeschreven tussen verschillende Valk Accounts of ingewisseld worden tegen geld of Valk Cadeaucards.

Hoeveel Valk Loyal tegoed ontvang ik na mijn verblijf?
Op gereduceerde tarieven zoals arrangementen, non-refundable, last-minute, early-bird en FLEX24 tarieven ontvangt u €2,50 Valk Loyal saldo per persoon, ongeacht het aantal nachten of aantal arrangementen dat u aansluitend heeft geboekt. U krijgt een gratis drankje per verblijf.

Hoeveel Valk Loyal saldo kan ik verzilveren op een online reservering?
Verzilveren is mogelijk vanaf een saldo van €5,- afgerond op hele tientallen.
Uw Valk Loyal Saldo kan alleen worden verzilverd op hotelovernachtingen en niet worden overgeschreven tussen verschillende Valk Accounts of ingewisseld worden tegen geld of Valk Cadeaucards. Het Valk Loyal tegoed is tot 3 jaar geldig na bijschrijving.

Ik heb mijn tegoed niet ontvangen?
Wanneer u geen Valk Loyal saldoheeft ontvangen op uw Valk Account? Neem dan contact op met info@valkexclusief.nl.

Kan er met terugwerkende kracht Valk Loyal saldo bijgeschreven worden op mijn Valk Account?
Het is niet mogelijk om met terugwerkende kracht Valk Loyal saldo aan uw Valk Account toevoegen. Valk Loyal geldt pas op het moment dat u gebruik maakt van een Valk Account en wanneer de reservering online is gemaakt.

Valk Exclusief Membership

Wat moet ik weten voordat ik mij aanmeld voor het Valk Exclusief Membership?
Met het Valk Exclusief Membership heeft u als eerste toegang tot Exclusieve acties, persoonlijke aanbiedingen én nog veel meer. Het Valk Exclusief Membership is volledig gratis, u dient wel minstens 18 jaar oud te zijn om member te worden.

Hoe kan ik mijn Valk Account upgraden naar een Valk Exclusief Membership account?
Login in uw Valk Account en ga naar 'mijn accountgegevens'. Hier heeft u de mogelijkheid om uw Valk Account gratis te upgraden naar het Valk Exclusief Membership.

Is het Valk Exclusief Membership gratis?
Ja, aanmelden voor het Valk Exclusief Membership is gratis.

Wat zijn de voordelen van het Valk Exclusief Membership?
- €15,- Membership welkomstkorting
- Persoonlijke aanbiedingen
- Exclusieve Membership acties
- Lazy Sunday check-out

Wat is het verschil tussen het Valk Exclusief Membership en Valk Account?
Met Het Valk Exclusief Membership profiteert u van nóg meer voordelen, zo ontvangt u €15,- welkomstkorting, profiteert u van exclusieve Membership acties, persoonlijke aanbiedingen en Lazy Sunday check-out.

Waar kan ik zien of ik Valk Exclusief Member ben?
In uw Valk Account onder 'mijn accountgegevens' kunt u zien of u member bent van het Valk Exclusief Membership. Heeft u nog geen Valk Account? Maak dan eerst een Valk Account aan die u vervolgens kunt upgraden naar het Valk Exclusief Membership onder 'mijn accountgegevens'.

Zijn de voordelen van het Valk Exclusief Membership geldig bij alle Van der Valk hotels?
Nee, de voordelen zijn alleen geldig op alle Valk Exclusief hotels. Een overzicht van alle Valk Exclusief hotels kunt u hier vinden.

Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens?
Raadpleeg de gedetailleerde informatie over persoonsgegevens onder de Privacyverklaring.

Hoe kan ik mijn Valk Exclusief Membership opzeggen?
Voor het opzeggen van het Membership dient u vanuit het e-mailadres waarop u member bent, een mail te sturen naar info@valkexclusief.nl. Geef in deze mail aan dat u uw Membership wenst op te zeggen. U ontvangt een bevestiging per mail wanneer uw Membership is opgezegd.

Hoelang is mijn €15,- welkomstkorting geldig?
Uw 15,- welkomstkorting is 2 maanden geldig en kunt u online verzilveren op een kamerovernachting of arrangement. Het is niet mogelijk om het tegoed in delen te verzilveren.

Kan ik mijn €15,- welkomstkorting ook verzilveren op een eerder gemaakte boeking?
Nee, het is niet mogelijk om uw €15,- welkomstkorting achteraf te verzilveren. Bij het maken van een online reservering bij een Valk Exclusief hotel, heeft u de mogelijkheid om uw tegoed te verzilveren.

Waar kan ik mijn €15,- welkomstkorting in mijn account vinden?
U kunt uw korting vinden in uw Valk Exclusief-account. Ga in het menu naar Account overzicht of Loyal & bonus saldo's. De hoogte van uw Valk Bonus is automatisch opgewaardeerd met €15,-. Dit kunt u ook terugzien in uw transactieoverzicht onder Loyal & Bonus transacties in uw account.

Ik heb nog tegoed op mijn Valk Account staan, kan ik dit tegoed samen met mijn €15,- welkomstkorting verzilveren?
U kunt uw welkomstkorting tegelijk verzilveren met uw Valk Loyal tegoed. Uw welkomstkorting kan niet tegelijk verzilverd worden met andere Valk Bonus tegoeden. Hiervoor zijn de voorwaarden van Valk Bonus van toepassing.

Ik heb mijn €15,- welkomstkorting niet ontvangen?
Als Valk Exclusief Member ontvangt €15,- welkomstkorting in uw account. Bent u nog geen member? Meld u dan hier aan of upgrade uw Valk Account en ontvang €15,-welkomstkorting.